Beden Eğitimi ve Spor Programı Eğitim Amaçları
PEA1.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilkeler vb. kuramsal bilgilere sahiptir.
PEA2.Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarının kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PEA3. Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
PEA4.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir.
PEA5.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir
PEA6. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilke vb. kuramsal bilgileri uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili şekilde kullanır.
PEA7.Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma modeli, yöntemi ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
PEA8.Temel hareket becerileri, özelleşmiş hareket becerileri, spor becerileri, etkin katılım ve sağlıklı yaşamla ilgili bilgi beceri ve tutumlara sahiptir.
PEA9. Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları, hazır bulunuşlukları, öğrenme güçlülükleri, çevre olanakları ve öğretim programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar, eğitim ortamlarını düzenler, uygun materyaller geliştirir, öğrenme- öğretme model, strateji, yöntem ve teknikleri, bilişim ve iletişim teknolojilerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır, çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
PEA10.Toplumun ve okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder veya takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
PEA11.Hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişimin sürekliliğini sağlar, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PEA12.Okulların içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür ve örnek olur, kültürün ve sosyal yaşamın gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikleri planlar ve uygular.
PEA13.Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması bilincine sahip olur ve alanıyla ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PEA14.Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.