Bölüm tanıtımı!
Bölüm tanıtım filmimize buradan ulaşabilirsiniz. Daha fazlası için web sayfamız ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın.
Araştırma görevlimiz Hamburg Üniversitesi'nde!
Araştırma görevlimiz Sena Özay Otgonbayar Hamburg Üniversitesi ile sözleşme imzaladı.
Mezunlarımızın fikirlerini önemsiyoruz
Ankete ulaşmak için lütfen tıklayınız
2024-YKS Kapsamında Spor Bilimleri Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) Kılavuzu
57. yıl dönümü!
Hacettepe Üniversitesi olarak, her geçen yıl ulusal ve uluslararası arenadaki konumumuzu güçlendirmeye ve ülkemizin kalkınmasına güçlü şekilde katkı vermeye devam etmekte ve bunun mutluluğunu ve gururunu yaşamaktayız.
Hacettepe Üniversitesi Tanıtım Günleri 2024
2023-2024 eğitim-öğretim yılı mezuniyet töreni
2023-2024 eğitim-öğretim yılı mezuniyet töreni
Physed-Akademi yaz okulu ve ulusötesi toplantısı
Physed-Akademi yaz okulu ve ulusötesi toplantısı
Anlaşmalı olduğumuz uluslararası üniversiteler
6. DCD 15th - IMDRC kongresine katılım
Asya-Pasifik Egzersiz ve Spor Bilimleri Konferansı (APCESS 2024)’na katılım
CEREPS zirvesine katılım
Mezuniyet Töreni
PhysEd Akademi
Mesleki öğrenme topluluğu çalışmaları tamamlandı
AIESEP 2024 Kongresi'ne katılım
BEST ilk çalıştayı
BEST "Teknoloji ile Öğrenmeyi Görünür Hale Getir" çalıştayı ile karşınızda! Detaylı bilgi için tıklayınız.
Başvurular tamamlanmıştır ilginiz için teşekkürler.
Ankara'da ortaokul düzeyinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerine duyuru
Yandal hakkında!
Prof. Dr. Gıyasettin Demirhan'ın Akademik Akıl'da yayımlanan yeni yazısı için tıklayın
Bölüm

A.    YAYINLAR
A1. SCI, SSCI, Arts And Humanities Kapsamındaki Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler 

  • Ding, K., Yang, J., Chin, M.-K., Sullivan, L., Durstine, J. L., Violant-Holz, V., Demirhan, G., Oliveira, N. R. C., Popeska, B., Kuan, G., Khan, W., Dai, J., Xu, X., Mladenova, Z., Balasekaran, G., Smith, G. A., & Team,  on behalf of G. C. H.-C.-19 C. R. (2021). Physical Activity among Adults Residing in 11 Countries during the COVID-19 Pandemic Lockdown. In International Journal of Environmental Research and Public Health (Vol. 18, Issue 13). https://doi.org/10.3390/ijerph18137056
  • Tomczyk, Ł., Jáuregui, V. C., Amato, C. A. D. L. H., Muñoz, D., Arteaga, M., Oyelere, S. S., Akyar, Ö. Y.  & Porta, M. (2020). Are teachers techno-optimists or techno-pessimists? A pilot comparative among teachers in Bolivia, Brazil, the Dominican Republic, Ecuador, Finland, Poland, Turkey, and Uruguay. Education and Information Technologies, 1-27.
  • Bilgin, E., Bulca, Y., & Demirhan, G. (2020). Relationships Between Physical Activity Level, Health-Related Fitness, Academic Achievement, and Academic Self-Concept. Education & Science/Egitim ve Bilim, 45(202).
  • Bulca, Y., Özdurak H.R., Demirhan G. (2020) The effects of digital-physical exercise videos on the locomotor skill learning of preschool children. European Early Childhood Education Research Journal. 28 (2) 231-241.
  • Çağlar, E., Sarı İ., Aşçı, H., Eklund, R., Jackson, S. (2020). Short Versions of Turkish Flow Scales: Reliability and Validity Study. Studia Psychologica, 62 (3), 179-197. SSCI
  • Gobbi, E., Maltagliati, S., Sarrazin, P., di Fronso, S., Colangelo, A., Cheval, B., Escriva-Boulley, B., Tessier, D., Demirhan, G., Erturan, G., Yüksel, Y., Papioannou, A., Bertollo, M. & Carrraro, A. (2020). Promoting Physical Activity during School Closures Imposed by the First Wave of the COVID-19 Pandemic: Physical Education Teachers’ Behaviors in France, Italy, and Turkey. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(24), 1-15.
  • Filiz, B. & Demirhan, G. (2019). Use of Personal and Social Responsibility Model in Bringing Responsibility Behaviors: Sample of TVF Sports High School. Education and Sciences, 44(199), 391-414.
  • Harwood, C., Caglar, E., Thrower, S., & Smith, J. (2019). Development and Validation of the Parent-Initiated Motivational Climate in Individual Sport Competition Questionnaire. Frontiers in psychology, 10, 128.
  • Yıldızer, AG., Bilgin, E., Korur, EN., Novak, D. & Demirhan, G (2018). The Association Of Various Social Capital İndicators And Physical Activity Participation Among Turkish Adolescents, Journal of Sport and Health Science, 7, 27–33.
  • Çağlar, E., Aşçı, F. H., & Bilgili, N. (2017). Psychometric properties of Physical Self Inventory-Turkish version among university students. Anatolian Journal of Psychiatry, 18(6), 594-601.
  • Çağlar, E., Aşçi, F. H., & Uygurtaş, M. (2017). Roles of perceived motivational climates created by coach, peer, and parent on dispositional flow in young athletes. Perceptual and motor skills, 124(2), 462-476.
  • Aşçi, F. H., Maïano, C., Morin, A. J., Çağlar, E., & Bilgili, N. (2017). Validity and reliability of the Very Short form of the Physical Self-Inventory among Turkish adolescents. Journal of sports sciences, 35(21), 2060-2066.
  • Caglar, E., Bilgili, N., Karaca, A., & Deliceoglu, G. (2017). Screen Time Differences among Turkish University Students as an Indicator of Sedentary Lifestyle and Inactivity. Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19(4), 1105-1130.
  • Erturan İlker, G., Arslan, Y. & Demirhan, G. (2014). A Validity And Reliability Study Of The Motivated Strategies For Learning Questionnaire. Educational Sciences: Theory &Practice, 14(3), 821-833.
  • Uzunöz, F. S., & Demirhan, G. (2017). The effect of creative drama on critical thinking in preservice physical education teachers. Thinking Skills and Creativity24, 164-174.
  • Demirhan, G. & Bulca, Y., Saçlı, F. & Kangalgil, M. (2014). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 57-68.
  • Kangalgil, M. & Demirhan, G. (2013). Beden Eğitimi Derslerinde Kullanılan Farklı Tür Dönütlerin Erişi ve Kalıcılığa Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H.U. Journal of Education], 44: 189-197.
  • Aslan, Y., Erturan GE. & Demirhan, G. (2013). The Impact of a Developed Measurement and Evaluation Development Program on Pre-service Physical Education Teachers’ Perceptions Related to Measurement and Evaluation. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(2), 1119-1124.
  • İlker, GE. & Demirhan, G. (2013). The Effects Of Different Motivational Climates On Students’achievement Goals, Motivational Strategies and Attitudes Toward Physical Education. Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 33, No. 1, 59-74.
  • Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M. & Demirhan, G. (2012). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Öğretmen Yetiştirme Programına ilişkin Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 165 (37), 81-92.
  • Karaca, A., Caglar, E., Bilgili, N., & Ayaz, S. (2011). Screen time of adolescents in an economically developing country: the case of Turkey. Annals of human biology, 38(1), 28-33.
  • Saçlı, F. & G, Demirhan. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenliği, Antrenörlük ve Rekreasyon Programlarındaki Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41. 372-385.
  • Hünük, D. & G, Demirhan. (2010). Turkish Adolescents' Attitude Toward Physical Education. Perceptual and Motor Skills, 111(2), 324-332.
  • Konukman, F., Agbuğa, B., Erdoğan, Ş., Zorba, E., Demirhan, G. & Yılmaz, İ. (2010). Teacher-Coach Role Conflict İn School-Based Physical Education in USA: A Literature Review And Suggestions for The Future. Biomedical Human Kinetics, 2, 19-24.
  • Caglar, E., Bilgili, N., Karaca, A., Ayaz, S., & Aşçi, F. H. (2010). The psychological characteristics and health-related behavior of adolescents: The possible roles of social physique anxiety and gender. The Spanish Journal of Psychology, 13(2), 741-750.
  • Çağlar, E., & Aşçı, F. H. (2010). Motivational cluster profiles of adolescent athletes: an examination of differences in physical-self perception. Journal of sports science & medicine, 9(2), 231.
  • Koca, C., M, Attencio. & Demirhan, G. (2009). The Place and Meaning of the Field of PE in Turkish Young People Lives: A Study Using Bourdieus Conceptual Tools. Sport, Education & Society, 14(1), 55-75.
  • Bulca, Y. & Deryakulu, D. (2009). Effect of Full Version and Edited Video-Cases on Volleyball Game Set Analysis Skills, Hacettepe üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, Sayfa 1-10.
  • Karaca, A., Caglar, E., & Cinemre, Ş. (2009). Physical activity levels of the young adults in an economically developing country: The Turkish sample. Journal of Human Kinetics, 22, 91-98.
  • Caglar, E., Canlan, Y., & Demir, M. (2009). Recreational exercise motives of adolescents and young adults. Journal of Human Kinetics, 22, 83-89.
  • Çaǧlar, E. (2009). Similarities and differences in physical self-concept of males and females during late adolescence and early adulthood. Adolescence, 44(174).
  • Aşçı, F. H., Fletcher, R. B., & Çağlar, E. (2009). A differential item functioning analysis of the PSDQ with Turkish and New Zealand/Australian adolescents. Psychology of Sport and Exercise, 10(1), 12-18.
  • Asçi, F. H., Alfermann, D., Gagar, E., & Stiller, J. (2008). Physical self-concept in adolescence and young adulthood: A comparison of Turkish and German students. International Journal of Sport Psychology.
  • Aşçı, F.H., Demirhan, G. & Dinç, C. (2007). Psychological Profile of Turkish Rock Climbers: An Examination of Climbing Experience and Route Difficulty. Perceptual and Motor Skills, 104, 892-900.
  • Aşçı, F.H., Demirhan, G., Koca, C.  & Dinç, C. (2006). Precompetitive and Affective State of Climbers in Indoor Climbing Competition. Perceptual and Motor Skills, 102, 395-404.
  • Caglar, E., & Asci, F. H. (2006). Gender and physical activity level differences in physical self-perception of university students: A case of Turkey. International Journal of Sport Psychology, 37(1), 58-74.
  • Koca, C., Aşçı, F.H.  & Demirhan, G. (2005). Attitudes Toward Physical Education and Class References of Turkish Adolescents in Terms of School Gender Composition. Adolescence, 40 (158), 365-375.
  • Demirhan, G. (2005). Mountaineers' Risk Perception in Outdoor-Adventure Sports: A Study of Sex and Sports Experience. Perception and Motor Skills, 100, 1155-1160.
  • Koca, C. & Demirhan, G. (2004). An examination of High School Students’ Attitudes Toward Physical Education with Regard to Sex and Sport Participation. Perception and Motor Skills, 98, 754-758.

A2. SCI, SSCI, Arts and Humanities Kapsamında Olmayan Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler 

  • Ersoy,  B., Bilge, M., Caglar, E., Michalsik,  LB.  (2020).   Impact of functional speed training on speed-related parameters and performance in youth basketball players. Progress in Nutrition, 22(Suppl. 1), 80-87. SCI-E
  • Bilge, M., Caglar, E., Saavedra, JM. (2020). The roles of some agility performance parameters on the linear, single sprint skills of young male basketball and handball players. Progress in Nutrition, 22(Suppl. 1), 72-79. SCI-E    
  • Erturan-Öğüt, E. & Demirhan, G. (2020). Leisure activities in Turkey during stay-at-home time. World Leisure Journal, 62(4), 349-351.
  • Yildirim, D. S., Bilge, M., & Caglar, E. (2019). Effects Of A Training Program Based on Longitudinal Training of Athlete Development (Ltad) Approach on Gross Motor Skills Among 6-8 Years Old Children. European Journal of Physical Education and Sport Science.
  • MacPhail, A., Bulca, Y., Carraro, A. & Avşar Z. (2018). Initial Post-Primary Physical Education Teacher Education: A Comparative Exploration Across European Countries. International Journal of Sports and Physical Education, 4, 4. 1-8.
  • Çağlar, E., AŞÇI, F. H., & Kelecek, S. (2017). Elit Sporcu Benlik Algısı Envanteri Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 15(4), 165-172.
  • Mirzeoglu, A.D., Altay, F. & Agca, SS. (2017). Views, Achievements and Implementation of Preschool Teachers Regarding Movement Education Workshop. Journal of Education and Training Studies, 5, 6,202-213.
  • Altay, F. & Bozkurt, K. (2017). Assessment of Educational Game Materials and Poster Practices with Rubrics by Expert Educators and Students. Journal of Education and Training Studies, 5, 13, 79-83.
  • Altıntas, A., Aşçı, F. H., & Çağlar, E. D. (2016). Ebeveyn Güdüsel İklim Envanteri-2 nin Türkçe Versiyonunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 163-174.
  • Karaca, A., Çaglar, E., Deliceoglu, G., & Bilgili, N. (2016). Physical activity with regard to socio-demographic variables and decisional balance perceptions for exercise among university students. Journal of Physical Education and Sport, 16(3), 932.
  • McBride, RE., Altunsöz, İH. Xiaoxia, S., Xiang, P. & Demirhan, G. (2016). Self-Regulated Learning and Perceived Health Among University Students Participating in Physical Activity Classes. The Physical Educator, 73, 352-372.
  • Edginton, C.R, Chin, M.K, Demirhan G., Asci H., Bulca, Y. & Ögut-Erturan E. (2016). Global Forum for Physical Education Pedagogy 2016- Technology, Networking and Best Practice in Physical Education and Health: Local to Golbal. International Journal of Physical Education, Volume LIII, Issues 3, 3rd Quarter, 28-48.
  • Demirhan, G. & Konukman, F. (2012).  Selim Sırrı Tarcan: a Pioneer in the Development of Physical Education and Sports in Turkey. Physical Culture and Sport Studies and Research. DOI: 10.2478/v10141-012-0005-4. LIV, 41-48.
  • İlker, GE., Arslan, Y. & G, Demirhan. (2011). Validity and Reliability of Trichotomous Achievement Goal Scale. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 15(4), 1-1.
  • İlker, G.E. & Demirhan, D. (2011). Relationship between Turkish Students’ Achievement Goals and Motivational Strategies in Physical Education. Journal of Physical Education and Sport, 11(3), 300-305.
  • Çağlar, E., Asçi, F. H., & Deliceoglu, G. (2009). Does participation motivation of youth soccer players change with regard to their perceived ability. Ovidius University Annals, Series Physical Education & Sport/Science, Movement & Health, 9(1).
  • Demirhan, G. (2005). Reasons Turkish Physical Educators in Higher Education Select Their Profession. Journal of the International Council for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance, XLI (1), 25-28.
  • Çiçek, Ş. & Demirhan, G. (2001). Validating Teacher Competencies for Turkish Physical Education Teachers: A National Study Using Focus Delphi Method. International Journal of Physical Education, XXXVIII (1), 35-42.
  • Demirhan, G., Açıkada, C. & Altay, F. (2001). Students Perceptions of Physical Education Teacher Qualities. Journal of the International Council for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance, XXXVII (3), 16-18.
  • Demirhan, G. & Açıkada, C. (1999). Comparison of Some Turkish and European Physical Education Teacher Training Institutions and Curriculum Programs. Journal of International Council for Health, Physical Education, Recreation, Sport and Dance, XXXV (3), 47-52.


A3. Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • Bulca, Y., Bilgin, E., Demirhan, G. (2020) Ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin pedometre ile değerlendirilmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 31 (1), 1-8.
  • Bulca,Y. Demirhan,G. (2020). Eğitsel çevrimiçi sosyal öğrenme ortamı Edmodo’nun fiziksel aktivite kavramlarını öğrenmede erişiye ve kalıcılığa etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 10(2) 577-589.
  • Ozsin Ozler, C , Güçiz Doğan, B , Bilgin, E , Demirhan, G , Aras, D , Çetin, E , Şimşek, H , Uzamış Tekçiçek, M . (2020). What do Turkish sports sciences students know about dental trauma and mouthguards? A descriptive study . Acta Odontologica Turcica , 37 (2) , 29-35 . DOI: 10.17214/gaziaot.602908
  • Yıldızer, G., Bilgin, E., Korur, EN., Yüksel, Y. & Demirhan, G. (2019). Orta Okul Öğrencileri İçin Fiziksel Aktivite Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 30(2), 63-73.
  • Yıldırım S., Yüksel Y., Bilgin E., Yıldız A., Akyar Ö.Y. & Koruç Z. (2019).  Dönüşümcü Öğretim Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması.  Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Doi: 10.9779/pauefd.456975
  • Uzunöz, FS., İlker, GE, Arslan, Y. & Demirhan, G. (2018). The effect of different teaching styles on critical thinking and achievement goals of prospective teachers. Spormetre, 17(2),80-95.
  • Filiz, B. & Demirhan, G. (2018). Akademik ve spor başarı motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spormetre, 17(2),138-152.
  • Filiz, B. & Demirhan, G. (2018). Development and examination of personal and social responsibility behaviors scale. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(1);1-6.
  • Filiz, B. & Demirhan, G. (2017). Antrenörlük davranışı değerlendirme ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlanması. Spormetre, 15/1, 1-10.
  • Kelgökmen, AH., Uzunöz, FS. & Demirhan, G. (2016). Beden Eğitimi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin saptanması ve karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, 3, 1503-1516.
  • Filiz, B. & Demirhan, G. (2016).  Gençlik deneyimleri ölçeği (GDÖ) 3.1’in Türkçeye uyarlama çalışması. Ankara Üniv Spor Bil Fak, (14)1, 75-91.
  • Kayışoğlu, N. B. & Yüksel Y. (2016).  Physical education and sports students education quality satisfaction level.  Turkish Journal of Sport and Exercise, 18(1), Doi: 10.15314/tjse.85105 (Yayın No: 3266725).
  • Filiz, B. & Demirhan, G. (2015). Bireysel ve sosyal sorumluluk ölçeğinin (BSS-Ö) Türk diline uyarlanma çalışması. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 26(2), 51-64.
  • Kayışoğlu, N. B., Altınkök, M., Temel, C. & Yüksel, Y. (2015).  Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışlarının İncelenmesi Karabük İli Örneği.  International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(3), 1044-1056. (Yayın No: 1963640)
  • Demirhan, G., Aşçı, F.H. Kangalgil, M. & Saraçbaşı, O. (2014). Perception of risk and attractiveness of extreme sports among Turkish university students. Hacettepe Journal of Sport Sciences, 25(1), 11-22.
  • Arslan, Y., F, Saçlı. & Demirhan, G. (2011). Beden eğitimi öğretmenlerinin derste karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları yöntemlere ilişkin öğrenci görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi. 22(4),165-174
  • Çağlar, E., Bilge, M., & Söğüt, M. (2011). d2 dikkat testinin çocuk sporcularda ölçüt geçerliğinin test edilmesi: pilot çalişma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 19-29.
  • Altıntas, A., Aşçı, F. H., & Çağlar, E. (2010). Sürekli optimal performans duygu durumu ve egzersiz davranışı. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 21(2), 71-78.
  • Edginton, R.E., Chin, M.K. & Demirhan, G. (2010). Beden eğitimi ve sağlık: Yeni bir küresel görüş birliği. Spor Bilimleri Dergisi, 21(3) 122-128.
  • Saçlı, F., Bulca, Y., Demirhan, G. & Kangalgil M. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenlerini Kişisel Nitelikleri, Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 20, Baskı 4, s, 145-151.
  • Altıntas, A., Çağlar, E., Aşçı, F. H., Karahan, B., & Uygurtaş, M. (2009). Çocuklar ve gençler için fiziksel benlik algısı envanterinin yapı ve ölçüt bağıntılı geçerliğinin test edilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 3-12.
  • Erturan, G., Arslan, Y. & Demirhan, G. (2009). Üçlü motivasyon ölçeginin ortaögretim ögrencileri için geçerlik ve güvenirlik çalismasi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(1) 6-15
  • Kangalgil, M. & Demirhan, G. (2009). Beden egitimi ve spor etkinliklerinde dönüt kullanimi. Spor Bilimleri Dergisi, 20(1) 24-37.
  • Çağlar, E., Altintaş, A., & Aşçi, F. H. (2009) Yarişma Benlik Sunumu Envanteri Türkçe Versiyonu’nun Geçerlik Ve Güvenirlik Çalişmasi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 3-10.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Güven, B., Kangalgil, M., Hünük, D., Koca, C., Açıkada, C, (2009). Beden Eğitimi Öğretim Programları ve Programların Yürütülmesine İlişkin Paydaş Görüşlerinin Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 19, Baskı 3, s, 157-180.
  • Saçlı, F. & Demirhan, G. (2008). Beden egitimi ve spor ögretmenligi programinda ögrenim gören ögrencilerin elestirel düsünme düzeylerinin saptanmasi ve karsilastirilmasi. Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 92-110.
  • Ascı, F. H., Caglar, E., Eklund, R. C., Altıntas, A., & Jackson, S. (2007). Durumluk ve Surekli Optimal Performans Duygu Durum-2 Olcekleri’nin uyarlama calısması [The adaptation study of Dispositional Flow Scale-2 and Flow State Scale-2]. Spor Bilimleri Dergisi [Hacettepe Journal of Sport Sciences], 18(4), 182-196.
  • Çağlar, E., & Koruç, Z. (2006). D2 dikkat testinin sporcularda güvenirliği ve geçerliği. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 58-80.
  • Güven, B. & Demirhan, G. (2006). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminin Öğretmen Davranışı Boyutuna İlişkin Görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi. 17 (4) 158-172
  • Kangalgil, M., D, Hünük. & Demirhan, G. (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Dergisi, 17 (2) 48-57.
  • Koca, C. & Demirhan, G. (2005). Beden Eğitimi ve Spor Alanında Toplumsal Cinsiyetin Yeniden Üretimi, Spor Bilimleri Dergisi, 16 (4), 200-228.
  • Demirhan, G. (2005). Beden Eğitimi; Bir Gelenek mi, Gereksinim mi?, Spor Bilimleri Dergisi, XVI (1), 39-49.
  • Demirhan, G., Güven, B. & C, Açıkada. (2004). Spor Dallarına İlişkin Riskin Algılanması, Spor Bilimleri Dergisi, XV (2), 65-74.
  • Demircan, D. & Demirhan, G. (2004). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, IX, (1), 3-14
  • Mutlu, Ş., Demirhan, G. & Şahin, R. (2004). Hentbolde Sıçrayarak Atış Tekniğinin Öğretiminde Görsel Dönüt ve Materyal Kullanımının Erişiye Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 100-106.
  • Akın, S., Ersöz, G. & Bulca, Y. (2004) Puberte Öncesi Ritmik Cimnastik Sporcularında Fiziksel Aktivite ve Vücut Kompozisyonunun Kemik Mineral Yoğunluğuna Etkisi", Türk Fizik ve Rehabilitasyon Dergisi, Cilt 20, Baskı 3, s, 25-28.
  • Bulca, Y. & Ersöz G. (2004), Ritmik Cimnastikçilerde Egzersiz ve Beslenmenin Büyümeye Etkileri, BESBD, Cilt 9, Baskı 2, s, 11-20.
  • Koca, C., B, Güven, Bulgu, N. & Demirhan, G. (2003). İlköğretim Sekizinci Sınıf Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi Ders Ortamındaki Beden Yaşantıları, Spor Bilimleri Dergisi, XIV, (4), 162-174.
  • Hünük, D. & Demirhan, G. (2003). İlköğretim Sekizinci Sınıf, Lise Birinci Sınıf ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Dergisi, XIV, (4),175-184.
  • Demirhan, G. (2003). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Felsefi Görüşleri, Spor Bilimleri Dergisi, XIV (2), 38-66.
  • Demirhan, G. (2003). “Kültür, Eğitim, Felsefe ve Spor Eğitimi İlişkisi, Spor Bilimleri Dergisi, XIV (2), 92-103.
  • Demirhan, G.(2003). Dağ Sporlarına İlişkin Riskin Algılanması, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VIII (3), 3-10.
  • Demirhan, G. (2003). Dünyada Beden Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme, Çağdaş Eğitim, 300, 13-22.
  • Demirhan, G. (2003). Doğa Sporlarına İlişkin Riskin Algılanması, Spor Bilimleri Dergisi, 14 (1), 1-13
  • Demirhan, G. (2002). Eğitimde Aşamalı Sınıflamalar ve Spor Eğitimi, Spor Bilimleri Dergisi, XIII (2), 38-63.
  • Demirhan, G. (2002). Beden Eğitimi Öğretmeni Olmak, Çağdaş Eğitim, 27 (288), 7-13
  • Gelbal, S. & Demirhan, G. (2002). Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu'na Girişte Yapılan Sınavların Geçerlik Çalışması, Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 3-15.
  • Demirhan, G., Coşkun, H. & Altay, F. (2002). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Niteliklerine İlişkin Görüşler”, Eğitim ve Bilim, 27 (123), 35-41.
  • Şişko, M. & Demirhan, G. (2002). İlköğretim Okulları, Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 205-210.
  • Kaya, Ö. M., Demirhan, G. & Dursun, Z. (2002). Cimnastikte Öne Salto Becerisinin Öğretiminde Sözel ve Görsel Dönütlerin Başarıya Etkisi, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VII, 2, 31-40.
  • Demirhan, G. (2001). Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu Birinci Basamak Sınavına Katılan Adayların Nitelikleri ile Sınava ve Spora İlişkin Bazı Görüşleri, Performans, 7, 1-2, 43-56.
  • Demirhan, G. & Altay, F. (2001). Lise Birinci Sınıfların Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumları Ölçeği II, Spor Bilimleri Dergisi, 10 (2), 9-20.
  • Çağlar, E. (1999). Erkek Hentbolcularda Kendini Fiziksel Algilama Ve Kaygi Düzeyi. Spor Bilimleri Dergisi, 10(2), 33-40.
  • Bulca, Y., Ersöz, G., Altay, F. & Turnagöl H. (1999). 9-12 Yaş Grubu Sportif Ritmik Cimnastikçilerin Fiziksel ve Fizyolojik Özelliklerinin Performans Değerleri İle Karşılaştırılması, BESBD, Cilt 4, Baskı 1, s, 45-54.
  • Demirhan, G. (1998). Spor Okulları Öğretmen Davranışlarını Gözleme Formu, Spor Bilimleri Dergisi, 9 (4), 16-32.
  • Demirhan, G. & Altay, F. (1998). Stajın Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu Stajyer Öğrencilerinin Öğretmenliğe İlişkin Tutumlarına Etkisi, Çağdaş Eğitim, 23 (244), 42-46.
  • Çağlar, E., & Koruç, Z. (1997). Müsabaka Kaygisinin Dinlenik Kalp Atim Hizi Üzerine Etkisi. Spor Bilimleri Dergisi, 8(3), 18-32.
  • Demirhan, G. (1997). Beden Eğitimi ve Sporda Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri ve Felsefe, Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 4-16.
  • Demirhan, G. & C. Açıkada. (1997). Türkiye ve Avrupa Ülkelerinde Beden Eğitimi Öğretmeni Yetiştiren Bazı Yükseköğretim Kurumlarının Öğrenci, Öğretim Elemanı ve Dersler Boyutuyla Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Dergisi, 8 (2), 4-25.
  • Demirhan, G. (1996). Planlı Döneme Geçişten Bugüne Yükseköğretimin Politik Görünümü, Öğretmen Dünyası, 17 (202),18-21.
  • Demirhan, G. (1996). İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programlarının Herkes İçin Yaşamboyu Spor Açısından İncelenmesi, Çağdaş Eğitim, 21 (226), 21-23.
  • Demirhan, G. (1995). Spor Eğitiminin Bireyin Gelişimindeki Yeri, Çalışma Ortamı. 22, 40-43.
  • Demirhan, G. (1994). Yükseköğretim Politikalarına Etki Eden Ekonomik Faktörlerdeki Değişmeler (1961-1989), Çağdaş Eğitim, 19 (195), 41-45.
  • Demirhan, G. ve T. Bağırgan. (1993). Bilişsel Alan Öğrenmelerinin Devinişsel Alan Erişisine Etkisi, Spor Bilimleri Dergisi, 4 (4), 17-31.
  • Demirhan, G. (1992). Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının Program Geliştirme İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi, Spor Bilimleri Dergisi, 3, 3, 36-46
  • Demirhan, G. (1992). Türkiye Cumhuriyeti Hükümetlerinin Yükseköğretim Politikalarını Etkileyen Toplumsal Faktörlerdeki Değişmeler (1961-1989), abece, 72, 2-5.

A4. Kitaplar
A4.1. Yabancı Dilde Kitaplar ve Kitaplarda Bölümler

  • Oyelere, S. S., Silveira, I. F., Martins, V. F., Eliseo, M. A., Akyar, Ö. Y., Jauregui, V. C., ... & Tomczyk, Ł. (2020, April). Digital storytelling and blockchain as pedagogy and technology to support the development of an inclusive smart learning ecosystem. In World Conference on Information Systems and Technologies (pp. 397-408). Springer, Cham.
  • Oyelere, S. S., Qushem, U. B., Jauregui, V. C., Akyar, Ö. Y., Tomczyk, Ł., Sanchez, G., ... & Motz, R. (2020, April). Blockchain Technology to Support Smart Learning and Inclusion: Pre-service Teachers and Software Developers Viewpoints. In World Conference on Information Systems and Technologies (pp. 357-366). Springer, Cham.
  • Tomczyk, L., Oyelere, S. S., Amato, C., Martins, V. F., Motz, R., Barros, G.,  Akyar, Ö. Y., ....  & Muñoz, D. (2020). Smart Ecosystem for Learning and Inclusion-assumptions, actions and challenges in the implementation of an international educational project. In Adult Education 2019-in the Context of Professional Development and Social Capital. Proceedings of the 9th International Adult Education Conference. Czech Andragogy Society.
  • Şimşek, B., & Akyar, Ö. Y. (2020, April). In Search of Active Life Through Digital Storytelling: Inclusion in Theory and Practice for the Physical Education Teachers. In World Conference on Information Systems and Technologies (pp. 377-386). Springer, Cham.
  • Akyar, Ö. Y., Demirhan, G., Oyelere, S. S., Flores, M., & Jauregui, V. C. (2020, April). Digital Storytelling in Teacher Education for Inclusion. In World Conference on Information Systems and Technologies (pp. 367-376). Springer, Cham.
  • Martins, V. F., Tomczykv, Ł., Amato, C., Eliseo, M. A., Oyelere, S. S., Akyar, Ö. Y., ... & Silveira, I. F. (2020, July). A Smart Ecosystem for Learning and Inclusion: An Architectural Overview. In International Conference on Computational Science and Its Applications (pp. 601-616). Springer, Cham.
  • Akyar, Ö. Y., Yüksel, Y., Bilgin, E.,  Şimşek, B., & Demirhan, G. (2020) Styles of Using ICT by Turkish Physical Education Pre-service Teachers. Chapter in SELI book: (Eds) Oyelere, S. S., & Tomczyk, L. (2020). ICT in Teaching and Digital Inclusion - the Perspective of Selected Countries from Latin America, Caribbean, and Europe, Joensuu: University of Eastern Finland.
  • https://erepo.uef.fi/bitstream/handle/123456789/23468/urn_isbn_978-952-61-3441-3.pdf?sequence=1
  • Akyar, Ö. Y., Yüksel, Y., Bilgin, E.,  Şimşek, B., & Demirhan, G. (2020) ICT use of Physical Education Teachers in Turkey. Chapter in SELI book: (Eds) Oyelere, S. S., & Tomczyk, L. (2020). ICT in Teaching and Digital Inclusion - the Perspective of Selected Countries from Latin America, Caribbean and Europe, Joensuu: University of Eastern Finland. https://erepo.uef.fi/bitstream/handle/123456789/23468/urn_isbn_978-952-61-3441-3.pdf?sequence=1
  • Akyar, Ö. Y., Mercan, G. & Demirhan, G. (2020) ICT use of Physical Education Teachers in Turkey. Chapter in SELI book: (Eds)  Arteaga, M., Tomczyk, Ł., & Barros, G.  (2020).  ICT and education in the perspective of experts from business, government, academia, and NGOs. Azuay: Universidad del Azuay.
  • Tomczyk, L., Oyelere, S. S., Puentes, A., Sanchez-Castillo, G., Muñoz, D., Simsek, B., Akyar,Ö.Y. & Demirhan, G. (2019). Flipped learning, digital storytelling as the new solutions in adult education and school pedagogy. Adult Education 2018-Transformation in the Era of Digitization and Artificial Intelligence.
  • Martins, V., Oyelere, S. S., Tomczyk, L., Barros, G., Akyar, Ö. Y., Eliseo, M. A., ... & Silveira, I. F. (2019, November). A blockchain microsites-based ecosystem for learning and inclusion. In Brazilian Symposium on Computers in Education (Simpósio Brasileiro de Informática na Educação-SBIE) (Vol. 30, No. 1, p. 229).
  • Eliseo, M. A., Oyelere, S. S., da Silva, C. A., Silveira, I. F., Tomczyk, Ł., Hercovici, M.,   Cibelle, A., Akyar, Ö. Y.  & Martins, V. F. (2020, June). Framework to Creation of Inclusive and Didactic Digital Material for Elderly. In 2020 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) (pp. 1-6). IEEE.
  • Oyelere, S. S., Silveira, I. F., Martins, V. F., Eliseo, M. A., Akyar, Ö. Y., Jauregui, V. C., ... & Tomczyk, Ł. (2020, April). Digital storytelling and blockchain as pedagogy and technology to support the development of an inclusive smart learning ecosystem. In World Conference on Information Systems and Technologies (pp. 397-408). Springer, Cham.
  • Avşar, Z., Hünük, D. & Demirhan, G. (2019). Physical Education Teacher Education in Turkey. European Physical Education Teacher Education Practices (Eds. Ann MacPhail, Deborah Tannehill, Züleyha Avşar). Munich, Germany: Meyer & Meyer Sport, 397-219.
  • Durmuşoğlu, M.C., Bulca, Y., Yüksel, Y., Demirhan, G. (2019). Preschool Physical Education and Care in Turkey-National Literature Review. Physical Education in Early Childhood Education and Care: Researches-Best Practices-Situation (Eds. Antala Branislav, Demirhan Giyasettin, Carraro Attilio, Oktar Cagla, Oz Hakan, Kaplánová Adriana). Bratislava, Slovakia: Slovak Scientific Society for Physical Education and Sport & FIEP Europe, 47-57. 
  • Bulca, Y., Carraro, A., Antala, B., Smela, P., Gobbi, E., Yüksel, Y.,Demirhan, G. (2019). Parents’ View of Their Children’s Physical Activity in Five European Countries: An Exploratory Study. Physical Education in Early Childhood Education and Care Researches-Best Practice. (Eds. B. Antala, G. Demirhan, A. Carraro, C. Oktar, H. Oz, & A. Kaplánová). Bratislava, Slovakia: Slovak Scientific Society for Physical Education and Sport & FIEP Europe, 81-90.
  • Bulca, Y., Carraro, A., Pačesová, P., Kraček, S., Gobbi, E., Yüksel, Y., Demirhan, G. (2019). School Administrators, Pre-School Teachers, Parents and Sport Educators’ Views Regarding the Physical Activity Level. Early Childhood in Five European Countries Education in Early Childhood Education and CareResearches-Best Practices-Situation (Eds. B. Antala, G. Demirhan, A. Carraro, C. Oktar, H. Oz, & A. Kaplánová). Bratislava: Slovak Scientific Society for Physical Education and Sport & FIEP Europe, 91-98.
  • Çelenk, B. Hazır, S. & Demirhan, G. (2018) History of Volleyball in Turkey. History Of Volleyball in Europe. (Eds. Kristina M. Pantelić Babić Nenad Živanović Petar D. Pavlović Branislav Antala). Bratislava, Slovakia: FIEP Europe, & University of Priština, Faculty of Sport and Physical Education in Leposavić,  130-149.
  • Demirhan, G., Bilgin, E., Akyar, ÖY., Yüksel, Y., & İnce, ML. (2018). Secondary physical education in Turkey: Development and Current Situation. Physical Education in Secondary School: Research-Best Practice-Situation (Eds. Stevo Popoviç, Branislav Antala, Dusco Bjelica, Jovan Gardasevic). Italy: Pensa Multimedia & FIEP Europe, 293-301.
  • Özbey, S. & Demirhan, G. (2017). History of Basketball in Turkey. Basketball in Europe. (Eds. Branislav Antala, Petar D. Pavlovic, Nenad Zivanovic, Kristina M. Pantelic Babic). FIEP Europe Historyof Physical Education and Sport Section, 157-177.
  • Bulca, Y. & Demirhan, G. (2017). Best Practices of Evaluation On Elementary School Students’ Learning The Concepts Of Movement and Sports Through Drawing Technique. Physical Education in Primary School (Eds. Dario Colella, Branislav Antala, Simona Epifani). Italy: University of Foggia, Pensa Multimedia. 213-221.
  • Konukman, F. & Demirhan, G. (2016). History of Football in Turkey. Football in Europe. (Eds. Petar D. Pavlovic, Nenad Zivanovic, Branislav Antala, Kristina M. Pantelic Babic). FIEP Europe-Historyof Physical Education and Sport Section, 114-124.
  • Demirhan, G.  & Konukman, F. (2015). History of Physical Education in Turkey. History of Europe. Liposovic: University of Pristina, Faculty of Sport and Physical Education, FIEP Europe, 121-132.
  • Demirhan, G. & F. Saclı. (2014). Physical Education in Turkey in the Context of Society With the Culture of Movement, Physical Education and Health, Global Perspectives and Best Practice (Ed. Ming-Kai Chin & Christopher R. Edginton). IL: Sagamore Publishing, 491-502. 2014.
  • İnce, M.L. & Demirhan, G. (2011). Integration of Health Active Living Perspective in a Skill Oriented Physical Education Curriculum: A Report from Turkey, Healthy Active Life Style and Physical Education (Eds. Jela Labudova, Branislav Antala). Slovakia: END, s.r.o. Topolciank.
  • Demirhan G., Bulca Y., Güven, B. & Kangalgil M. (2007). The Opinions of Students and Physical Education Teachers About Which Activities Should Be Included in the PE Curricula. The Teacher and the Teaching Profession: Current Research and International Issues. Editor. Marina-Stefania Giannakaki. Atiner, 171-178.

A4.2. Türkçe Kitaplar ve Kitaplarda Bölümler

  • Bulca, Y. & Demirhan, G. (2019). Spor Merkezleri. Okul Dışı Öğrenme Ortamları (Ed. Aİ Şen). Ankara: PEGEM Akademi. 
  • Yüksel, Y. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Teknolojileri: Yazılım. Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Teknolojileri (Eds. Y. Arslan & K. Semiz). Ankara:Pegem Akademi, 35-64.
  • İnce, ML., Saraç, L, Kılıç, & Demirhan, G. (2018). Eylem Araştırması Nedir? Eylem Araştırması: Beden Eğitiminde Araştıran Öğretmen (Eds. GE İlker & D. Hünük). Ankara: PEGEM Akademi, 1-12. 
  • Aksoy, G., Alagül, Ö., Altay, F., Bulca, Y., Güneş, B., Gürsel, F., Hünük, D., Mirzeoğlu, A.D., Temel, C., Oğuzhan, N.S., (2017). Doğrudan Öğretim Modeli. Model Temelli Beden Eğitimi ve Öğretimi (Ed. Mirzeoğlu, AD). Ankara: Spor Yayınevi. 
  • Bulca, Y. (2017). Araştırmaya Dayalı Öğrenme Modeli. Model Temelli Beden Eğitimi ve Öğretimi (Ed. Mirzeoğlu, AD). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi, 105-208.
  • Bulca, Y. (2013). Hareket Eğitimi. 15 Yaş Altı Futbol Eğitim Kılavuzu. Editörler: Mehmet Ak, Abdullah Tanyolaç. Ankara. Afşaroğlu Matbaası, 61-76, 261-274.
  • Tüzün, H., Bilgiç, H. G., Kalaycı, E., Çınar, M., Akıncı, A., Yıldırım, D., & Yüksel, Y. (2011). Yerleşik Bir Dersin Web-Tabanli Uzaktan Eğitim İçin Yeniden Tasarımı. Türkiye de E öğrenme Gelişmeler ve Uygulamalar II (Eds. BB. Demirci, G. Telli-Yamamoto, U. Demiray). Eskişehir:  Anadolu Üniversitesi Yayınları, 
  • Koca, C., Arslan, Y., Demirhan, G. (2010). Beden Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Konusunda Yapılan Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi. Ölçme ve Değerlendirme (Eds. Demirhan, G., İnce, M.L., Koca, C., Kirazcı, S.8). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi, 105-135.
  • Demirhan, G., Saçlı, F., Cengiz, C. & Çiçek, Ş. (2010). Türkiye'de Beden Eğitimi Öğretmeni Eğitiminde Yapılan Araştırmaların İncelenmesi. Öğretim Modelleri ve Güncel Araştırmalar (Eds. G. Demirhan, ML İnce, C. Koca, S. Kirazcı). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi, 116-174.
  • Demirhan, G. (2010). Becerilerin Öğretimi. Eğitimde İlke ve Yöntemler (Ed. M. Bilen). Ankara: Betik Kitap, 93-121.
  • Koca, C.,Çiçek, Ş., Şahin, R., Bulca, Y. & Altay, F. (2010). Taktiksel Oyun Yaklaşımı Öğretimi. Öğretim Modelleri ve Güncel Araştırmalar. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar SEG Dizisi:1 (Eds. Gıyasettin Demirhan, M. Levent İnce, Canan Koca, Sadettin Kirazcı). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi, 14-46.
  • Bulca, Y., Saraç, L., Yapar, A. (2010). Alternatif Ölçme ve değerlendirme Yaklaşımları. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar SEG Dizisi:2 (Eds. M Levent İnce, Yeşim Bulca, Canan Koca, Sadettin Kirazcı). Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi, 93-104.
  • Demirhan, G. (2008). Öğretim Yaklaşım, Model ve Yöntemleri. İlköğretim Beden Eğitimi Dersi (1-8. Siniflar) Öğretmen Kılavuz Kitabı (Eds. C. Temel, P. Avsar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 57-79. 
  • Demirhan, G. (2008). Niçin Plan Yapmalıyız? İlköğretim Beden Eğitimi Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretmen Kılavuz Kitabı (Eds. C. Temel, P. Avsar). Ankara: Milli Egitim Bakanligi, 80-81.
  • Demirhan, G. (2008). Türkiye'de Beden Eğitiminin Gelişimi. İlkögretim Beden Eğitimi Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretmen Kilavuz Kitabı (Eds. C. Temel, P. Avsar). Ankara: Milli Eğitim Bakanliği, 249-251.
  • Demirhan, G., Saçlı, F,Cengiz, C. & Çiçek, Ş. (2007). Türkiye'de Beden Eğitimi Öğretmeni Eğitiminde Yapılan Araştırmaların İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu (13-14 Ocak, Ankara) Kitabı. Ankara: Spor Egitimi Grubu, 63-92.
  • Demirhan, G., Çiçek, Ş,.  İnce, M.L., Temel, C., Avşar, P., Karaağaç, B., Irmak, A., Yalçın, S,. Yıldırım, T., Taşdemir, K.,  Ay, M.,  Karakaya, İ., Buldur, P., Aydın, Z.  & Ünal, N.Ö. (2007). İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayımevi, Ankara.
  • Demirhan, G., Şahin, R., Altay, F., Dursun, Z., Aşçı, A., Çelenk, B., Özkara, A. & Coşkun, F. (1999). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Modül 11. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Demirhan, G. (1993). Dağcılıkta Arama ve Kurtarma. Çevre Koruma Araştırma ve Doğa Sporları Derneği Yayını, Ankara.

B.    PROJELER

B1. Devam Eden 

  • Çağlar, E., Demirhan, G., Karaca, A., Kirazcı, S., Çelebi, M., Karabulut, E., Özmert Nursel, E., Karabulut, E., Küçükkubaş, N., Cengizhan, PA. Türk çocuklarının büyüme ve biyolojik olgunlaşma durumlarına göre motor koordinasyon, vücut kompozisyonu, fiziksel aktivite, fiziksel uygunluk ve fiziksel benlik algısındaki farklılıkların incelenmesi ve norm değerlerinin oluşturulması. TUBİTAK 1001, (Proje No: SBAG-120S408) 2020-2023.
  • Çağlar, E., Demirhan, G., Karaca, A., Karabulut, E., Boz, M. Temel Hareket Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Oyun Temelli Eğitim Etkinliklerinin Okul Öncesi Çocuklarda Algılanan ve Gerçek Motor Beceri Yeterlik Düzeyleri ile Fiziksel Aktivite Düzeyine Etkisi. TUBİTAK 1001, (Proje No: SOBAG 121K484) 2021-2023.
  • Hünük, D., Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F. Collaborative Redesign of Physical Education and Physical Education Teacher Education Project (Physed-Academy). Erasmus+ Teacher Academy, (101056095) 2022-2025.

B2. Tamamlanan 

  • Özkan, B., Demirhan G. 12 Haftalık Geleneksel Okçuluk Aktivitesinin Hafif Düzeyde Zihinsel Engelli Ergenlerin Motor Performans ve Yaşam Kalitelerine Etkisi. TUBİTAK 1002. 220K408, 2020
  • Bulca, Y. Play Volleyball, grow with it-PVGW AB-Erasmus+ Proje No: 603122-EPP-1-2018-1-LU-SPO-SCP, 2019-2021.
  • Demirhan, G., Özsoy, ED., Yemişçi Özkan, M., Kocakulak, M., Yılmaz, M. Kocakulak, N., İpek, G. & Yörgüç, C. Egzersiz Fizyolojisi Yanıtlarını Belirleyen Genomik Elementlerin Drosophila Temelli Model Organizma Yaklaşımıyla Saptanması, HÜ Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi, FBA-2018-16232 16232 02.04.2018- 02.04.2020.
  • İnce, M. L., Savucu, Y., Hünük, D. Öztürk, M. A. & Yanık, M. Beden Eğitimi Öğretmenleri İçin Kanıta e Üniversite - MEB İşbirliğine Dayalı Bir Hizmet İçi Eğitim Uygulamasının Yaygınlaştırılması. TÜBİTAK 1003. 215K460, 2017- 2020.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Şimşek. B., Akyar., Ö.,Y., Bilgin, E. & Yüksel, Y. Öğrenme ve Dahiletme Akıllı Ekosistemi (Smart Ecosystem for Learning and Inclusion) TUBİTAK ERANET-LAC-118K447,15.12.2018-15.12.2020. Bağlantı: //seliproject.org.
  • Hazır T., Koca Arıtan C., Kin İşler A. & Demirhan G., Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Özel Yetenek Seçme ve Yerleştirme Sınavının Geliştirilmesi. HÜ Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi, Altyapı, TAY-2019-17786. 2019. 
  • Demirhan, G. & Bulca, Y. Development Of Preschool Physical Activity Program for Strengthening Of Grassroots Sports in Eu. AB-Erasmus+ Proje No:  590769-EPP-1-2017-1-TR-SPO-SSCP, 2017-2019. Bağlantı: https://www.ludusproject.com/login.
  • Demirhan, G., G., Bulca, Y. & Akyar, ÖY. (2016-2019). Action Identifying and Motivating youth who mostly need Physical ACTivity (IMPACT) AB-Erasmus+ 2016-3714/001-001. Bağlantı: https://www.impactpe.eu/site/index.php/en.
  • Demirhan, G., Bulca, Y. Identifying Best Practice Across Physical Education Teacher Education Programmes: A European Perspective. AB-Erasmus+2015/1-TR01/KA203 021768 2018, 2015-2018. Bağlantı: //www.eupete.com.
  • Şahin AE., Dilben F., Karademir S., Sertalp E.& Demirhan G. Hacettepe Üniversitesinin Öncelikli Olarak Tercih Edilebilirliğini Artırma Faaliyetlerinin Düzenlenmesi Gerçekleştirilmesi ve Bu Faaliyetlerin Etki Düzeyinin Araştırılması. HÜ Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi, Alt Yapı, SAY-2016-11579, 2017. 
  • Altay, F. & Bulca, Y. Beden Eğitimi ve Spor Dersi Kazanımlara Ulaşmada WEB Destekli Öğretimin Fiziksel Uygunluk Gelişimi Üzerine Etkisi, Proje NO: SHD -2015- 9058, 2015-2017.
  • Akyar, ÖY. & Demirhan, G. Improving Para-Athlete Coaching and Training Careers in Sport, Grant Decision 2015-3372/001-001, 2017. Bağlantı: //www.impactsproject.eu.  
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Bilgin, E. & Altay, F. Model Okul Geliştirme, Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç), 2015-2017. 
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Bilgin, E., Akyar, ÖY. & Yüksel, Y. Creative and Innovative Training based on Digital Materials and Games. AB-Erasmus+ Proje No: 2015/1/TR01/K201/022167, 2015-2017.
  • Şahin A. E. , Dilben F., Karademir S., Sertalp E .& Demirhan G. Hacettepe Üniversitesinin Öncelikli Olarak Tercih Edilebilirliğini Artırma Faaliyetlerinin Düzenlenmesi Gerçekleştirilmesi ve Bu Faaliyetlerin Etki Düzeyinin Araştırılması. HÜ Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi, SAY-2016-11579, 2017.
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F. & Kangalgil, M. Eğitim Teknolojisi ve Material Destekli Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenli Yetiştirme. Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi. Proje No: 06A407001, 2011.
  • Bulgu, N., Demirhan, G. & Akcan, F. Yaşam Tarzı Sporlarında Alt Kültürel Kimliğin İnşası: Türkiye’de Dağcılık Örneği. TÜBİTAK, Proje NO: 108K598. 2010.
  • Saçlı, F., Erturan, AG., Arslan, Y., Altun, A., Yılmaz Soylu, M. & Demirhan, G., Kaliforniya Eleştirel Düşünme Becerileri Testi KEDBT-Form 2000, http: www.insightassessment.com/Translations%20CCTST.html, 2009. ISBN: 1-0891557-42-4., 2009.
  • Demirhan, G. Bulca, Y. Beden Eğitimi Öğretmeni Nitelikleri, Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi, Proje No: 0601407001. 2009.
  • Demirhan, G., Saçlı, F. & Kangalgil, M. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük ve Rekreasyon Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Saptanması ve Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Arastırmalar Birimi. Proje No: 07D01407001, 2008.
  • Demirhan, G., Çiçek, Ş., İnce, ML., Temel, C., Avşar, P., Karaağaç, B., Irmak, A., Yalçın, S., Yıldırım, T., Taşdemir, K., Ay, M., Karakaya, İ., Buldur, P., Aydın, Z. & Ünal, NÖ. İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar), Ankara Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü, 2006.
  • Demirhan, G., Açıkada, C., Coşkun, H., Altay, F. Sahin, R., Güvenç, A. & Aslan, A. İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi Projesi. 00 01 407 001, 2002.
  • Kuru, C., Gökmen, H., Varol, R., Tamer, K., Doğu, G., Açıkada, C., Tuncel, F., Yetim, A., Saraçoglu, S., Demirhan, G., Sunay, DH, DikmenS., Başer, N., Çiçek, Ş., Terzioğlu, H.,  Altınok, H., Cılga, A. & Güneş. Öğretmen Yetiştiren Yükseköğretim Kurumları Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitim Programı, Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, 1997.
  • Aksungur, S., Cılga, A., Demirhan, G., Emirler, G., Gürpınar, Y., Özdemir, S., Sunay, H., Sunay, Y., Şahin M. & Yıldıran, İ. Formatör Beden Eğitimi Öğretmenleri Kurs Programı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders Dışı Çalışma Rehberi. Ankara: M.E.B. Okuliçi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı, 287-316, 1997.
  • Cılga, A., Çiçek, Ş., Demirhan, G. Güntürkün, I., Karaküçük, S,. Sariyer, N., Sunay, H., Şahin, R. & Yedibela, I. Sınıf Öğretmenlerine Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Formasyonu Kazandırma Eğitim Programı I. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı, 1997.
  • Cılga, A., Çiçek, Ş., Demirhan, G., Güntürkün, I., Karaküçük, S., Sariyer, N., Sunay, H., Şahin, R. & Yedibela, I. Sınıf Öğretmenlerine Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Formasyonu Kazandırma Eğitim Programı II. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Daire Başkanlığı, 1997.
  • Demirhan, G., Çamlıgüney, S., Yıldırım, M., Kayhan, S. & Akçam, Ö. Dağcılık Eğitim Programı, Ankara: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, 1994.

C. ÖDÜLLER
1.    Demirhan, G. (2018). Medal of Manuel Gomes Tubino-Alana Akademik ve Hizmet Katkısı, Fédération Internationale D´Éducatıon Physique. 
2.    Altay, F. & Bozkurt, K. (2017). Eğitsel Oyun Materyali ve Poster Uygulamalarının Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrik) İle Değerlendirilmesinde Öğrenci ve Uzman Öğretici Katılımlarının İncelenmesi Uluslararası 9. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi. Türkiye Beden Eğitimi Öğretmenleri Derneği 2.Lik Sözel Bildiri Ödülü.
3.    Şahin, M., Altay, F. (2017). Ortaokulda Öğrenim Gören Öğrencilerin Büyükanne ve Büyükbabalarından Öğrendikleri Geleneksel Oyunların Değerlendirilmesi . 10. Spor Bilimleri Öğrenci Kongresi, Kırıkkale Beden Eğitimi ve Öğretimi Alanında En İyi Bildiri Ödülü.
4.    Önder, B., Altay, F. (2016.) 9. Uluslararası Katılımlı Spor Bilimleri Öğrenci Kongresi, İstanbul..Beden Eğitimi ve öğretimi alanında en iyi poster bildiri birincisi ödülü.
5.    Gürcan, H., Altay, F. (2016). Oyun ve  Fiziki Etkinlikler  Dersinde    Oynatılan Oyunların Adil Oyun  Anlayışı Gelişmine Etkisinin İncelenmesi International 14. Sport Sciences Congress, Antalya. Beden Eğitimi ve Öğretimi Alanında En İyi Poster Ödülü.
6.    Demirhan, G. (2005). The 10th ICHPER-SD Europe Congress & The TSSA 8th International Sports Science Congress, Antalya, An investigation of Risk Perception and Risk Views Of Male and Female University Students Before And After Participating The Outdoor Activities Experience, En İyi Sözel Bildiri Ödülü.
7.    Demirhan, G. (1998) 5. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Ankara, Spor Okulları Öğretmen Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği, Spor Eğitimi Dalı En İyi Çalışma Ödülü.
8.    Demirhan, G. (1996) 4. Spor Bilimleri Kongresi, Ankara, Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutum Ölçeği, Spor Eğitimi Dalı En İyi Çalışma Ödülü.
9.    Demirhan, G. (1992) T.C. Hükümetlerinin Yükseköğretim Politikalarina Etki Eden Faktörler 1961-1989, Yunus Nadi Yarışması Sosyal Bilimler Dalında Övgüye Değer Ödülü.